spune intotdeauna adevarul si nu va mai trebui sa tii minte nimic (Mark Twain)
Tribuna Noastra Logo

Nr. 34, august - septembrie 2002

Inca o vacanta in Romania …
     Luiza Coman

Pentru al 2-lea an, Scoala de limba si cultura Romaneasca “Mihai Eminescu”din Montreal a organizat o tabara in Romania - la Arbanasi, in judetul Buzau. Multumim celor ce au sprijinit concret Scoala in organizarea taberei: Grupul Pallas din Montreal si Agentia de voiaj “Triunghi” din Bucuresti. Va redam, mai jos, impresiile unei eleve ce a participat an de an la taberele organizate:
  Buna ziua,
  Este al treilea an cand imi petrec vara in Romania, am fost cu tabara organizata de Inter Pallas si cu Scoala de limba si cultura romana “Mihai Eminescu”. De fiecare data, m-am intors cu o amintire placuta si de neuitat. Anul trecut am fost intr-o parte complet diferita, adica in regiunea Busteni-Sinaia, iar anul acesta am fost in partea Buzaului. Peste tot am vazut niste locuri deosebite pe care n-am sa le uit niciodata, chiar daca ele au fost diferite. De data aceasta, tabara a fost impartita in doua. Am stat timp de o saptamana la Tabara Scolara Arbanasi. Un peisaj care iti taie respiratia! Tabara se afla la 650m altitudine si este inconjurata de paduri e foioase si conifere. Se pot vizita Vulcanii Noroiosi care sunt unici in Europa, peisajul este de o frumusete stranie, selenara. Am facut inca o excursie la Muntele de Sare, care este impresionant. Am ajuns si pana la campusul de copii “Sf. Sava”, unde se afla o tabara de copii orfani si o bisiricuta in mijlocul Muntilor Buzaului. Bineinteles ca am facut drumetii prin munti si am ajuns pana in sat, acompaniati de draguta si plina de viata prfesoara a noastra, Mona Ciciovan, care preda arta la Scoala de limba si cultura “Mihai Eminescu” de la Montreal. Ea ne-a invatat sa desenam, sa pictam in aer liber niste peisaje fabuloase. Dupa aceea, ne-am instalat la Tabara scolara de la Monteoru, unde oamenii au fost la fel de primitori. Aproape in fiecare zi mergeam sa ne scaldam in baile sarate, care erau ceva neobisnuit. Am fost impresionati de faptul ca putem pluti la suprafata apei fara nici un fel de ajutor decat cel al apei care este foarte sarata. In excursie am vizitat Muzeul Chihlimbarului, unic in tara, in trecere am vizitat si fantana lui Mihai Viteazul, care simbolizeaza trecerea lui Mihai Viteazul la 14 octombrie 1599 spre Transilvania. In aceeasi zi am fost si la Complexul Rupestru “Alunis”, care este ceva uimitor. O bisericuta este sapata in piatra de ciobanii Vlad si Simion, in anul 1277 si este folosita si astazi ca lacas de cult. Am fost, de asemeni, sa vizitam si Tabara de sculptura de la Magura, la manastirea Ciolanu si la Tabara scolara Poiana Pinului. Acestea sunt locurile vizitate in putinul timp pe care l-am avut. In fiecare seara eram inconjurati de prieteni in jurul focului de tabara, ori ne jucam la un biliard sau eram la discoteca taberei unde se tineau concursuri si jocuri. Au fost niste seri atat de frumoase…
  Romanii de acolo au fost extraordinari, au facut sa ne simtim ca acasa. Le multumesc, pe aceasta cale, tuturor celor care au fost in tabara cat si celor cunoscuti acolo si care au facut din vara aceasta o vacanata splendida si de neuitat.